مجله ای برای همه

علوم طبیعی و فرهنگی

مجله ای برای همه

علوم طبیعی و فرهنگی

۲-شمه ای از علاقه ی حضرت رسول (ص) به امام حسن مجتبی (ع)

 شمه ای از علاقه ی حضرت رسول (ص) به امام حسن مجتبی (ع)

 

      بنابر قول مشهور امام حسن (ع) در پانزدهم ماه مبارک رمضان ، سال سوم هجری دردوران حضرت رسول اکرم (ص) متولد شد. و هفت سال از عمر شریفش را در دامن پر مهرو محبت جدش سپری کرد این سال ها اگر چه بسیار اندک بود اما کافی بود تا سیمای کوچکی از شخصیت پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) را در او متبلورسازد و آن حضرت را شایسته نشان افتخاری نماید که جدش بدو بخشید آن گاه که بر حسب روایت  خطاب به امام فرمود :

     «تو از لحاظ  آفرینش و خلق و خوی مانند من هستی‌»

      علاقه ی حضرت رسول نسبت به کریم اهل بیت حضرت حسن بن علی(ع) از همان بدو تولد  شدت بسیار گرفت به طوری که هنگامی که مژده ولادت امام به گوش حضرت رسید،  به خانه ی زهرای بتول (س) آمد و فرمود«هاتی ابنی. (فرزندم را بیاورید) »

      پیامبر اعظم(ص) در نام گذاری این مولود مبارک از پروردگارش پیشی نگرفت تا این که وحی نازل شد و به پیامبر خبر داد: «خداوند متعال این نوزاد را حسن نامید» سپس حضرت گوسفندی را قربانی کرد و خود موی سرش را تراشیدو به اندازه ی وزنش نقره صدقه داد.

      امام حسن (ع) محبوب ترین فرد نزد حضرت رسول(ص) بودند محبت پیامبر نسبت به امام حسن وبرادر ایشان حسین بن علی(ع) به قدری زیاد بود که خطبه خود را در مسجد قطع می کردند و از منبر پایین می آمدنند تا آن دو را در آغوش گرم خویش بگیرند. ایشان در مورد امام حسن(ع)   می فرمودند :«خدایا این پسر من است ومن اورا دوست دارم او را دوست بدار و هرکس که او را دوست دارد نیز دوست بدار».

 

 

نظرات 2 + ارسال نظر
لالادل دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 05:46 ب.ظ

متیئتدبتعتابدال

لیلا دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 06:01 ب.ظ

خوب است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد